2014. június 20., péntek

07. Kritika - Catching Sunshine

Catching Sunshine
link (x)
Trailer:
Az első, ami az eszembe jutott róla: hosszú. Valamiért mégis élveztem minden egyes percét, ami nálam nagy ritkaság. A készítője profi munkát végzett, büszke lehet a műalkotására, ahogy te is arra, hogy a tied - persze lehet, hogy te csináltad, akkor minden dicséret téged illet. Ha valaki megnézi, azonnal kedvet kap az olvasáshoz, és mi más kellene még? Semmi!
A zene tökéletes választás volt, a szöveg olvasható, nem túl gyors és nem is lassú. Csupán egy-két gif mérete zavart, ugyanis fekete, kitöltetlen háttér maradt mögöttük, de ezt a kis hibát szerintem mindenki elnézi és én is csak azért hívtam fel rá a figyelmed, mert őszinte és velős kritikát kértél - bár nem sikerült túlzottan.

Kinézet:
Hmm, hol is kezdjem?! Talán a fejlécnél. Igazából nekem nagyon tetszik maga a színvilág, ami megtalálható rajta. Mosolygásra késztet, valahányszor vetek rá egy lopott pillantást - mégsem nyerte el teljes mértékű tetszésemet. A lány képét szerintem le kéne cserélni egy előnyösebbre, vagy nem is tudom, nehéz megfogalmazni.
A blogod viszont nagyon szép. A betűtípusok, az oldalak és a modulok is rendben vannak, illenek a történethez és igényes történet hatását keltik - nem hiába, de erről majd csak később. Csupán apró hibákat találtam, mint például az oldalaknál a főoldal szövegénél az ő betű másfajta betűtípussal jelenik meg vagy, hogy a háttér lehetne kékesebb vagy lilásabb, mert ez a fekete szerintem nem harmonizál a designnal. Tényleg csak ennyi, egyébként az egyik legszebb blog, amit láttam és büszke lehetsz rá, hogy a tied.
Plusz, ezt nem tudom, melyik kategóriába kéne sorolnom, így ide került: a lövések oldalon, ahova a fejezeteket linkelgeted az utolsó kettő lemaradt.

Történet:
Nagyon tetszik az ötlet, ha jól láttam egy könyv - könyvsorozat - volt az, ami megihletett, bár hozzáteszem, még soha azelőtt nem hallottam róla, így azt is elhittem volna, hogy mindez a te fejedből pattant ki.
A fejezetek és maga a történet is kidolgozott, a szereplők oldalon mindent fontosabb információt megosztottál ahhoz, hogy a hozzám hasonló tapasztalatlan egyedek is megértsék a szálakat. Néha - leginkább az elején - elfelejtettem, kinek milyen ereje van, de ahogy telt az idő, ahogy faltam a sorokat úgy lett minden kristálytiszta. Fejezetről fejezetre azt vettem észre magamon, hogy izgulok, féltem a szereplőket, leginkább az érzelmeiktől, de a kialakult helyzettől is. A frappáns fogalmazásodnak hála, mindent át tudtam élni. Mintha én magam is ott lettem volna, és helyenként irigykedve figyeltem Sunshine és Victor szerelmének kibontakozását. Mintha egy rózsa nyílt volna ki a szemeim előtt.
Ez a fanfiction egyszerre eseménydús, akcióval teli, romantikus, édes, bájos és vicces. Mintha nem is egy kritika, hanem egy ajánló sorait pötyögném a klaviatúrán.
És akkor egy kis mese, kedv csináló, azoknak, akik nem tudják miről beszélek: A történt különleges képességekkel megáldott emberekről - ha úgy tetszik savantokról - szól. Két nagyobb csoportra oszthatjuk őket, mint minden történetben itt is megvannak a gonoszak és a jók. Azonban az élet sem fekete-fehér. A "rossz" oldalnak is megvannak a maga szépségei. Sunshine például profi bérgyilkos, mégis az első fejezetnél belelopja magát az ember szívébe, ahogy különleges csapata is. Na de mi van akkor, ha egy gyilkos és egy FBI ügynök egymásba szeret? Ha kiderül, hogy ténylegesen egymásnak vannak rendelve?
Sajnálom, nem tudok rosszat mondani, ez úgy jó, ahogy van.

Szereplők:
Két fontosabb szereplőt emelnék ki, ha nem gond, mert ha mindenkit felsorolnék, elég hosszú lenne a bejegyzés ezen része. Nos akkor:
Sunshine: Vad, fékezhetetlen, félelmet nem ismerő lány, aki hidegvérrel gyilkolja meg azokat a szerencsétlen egyedeket, akiket felírnak a listájára. Nem kérdez, cselekszik, hiszen ha a nagyfőnök ki akar iktatni valakit és ő nem végzi a munkáját, akkor csúnyán pórul járhat. Talán már másnap reggel megtalálnák a hulláját egy mocskos sikátorban. Azonban amikor találkozik a lélektársával, az élete fenekedtől felfordul, a rend megbomlik, ő pedig lehetetlen helyzetbe kerül. Eleinte kicsit fagyos, tudja, hogy ennek a kapcsolatnak amúgy sem lenne jövője, de ahogy telik az idő, akaratlanul is, de beleszeret Victorba. Onnantól kezdve pedig már a szerelmes tini jellemzői is felkerülhetnének az adatlapjára, sok-sok megsebzett FBI ügynökkel karöltve. Bármit megtenne a kishúgáért, ő az élete. A csapata pedig már-már a családja, annak ellenére is, hogy a múltjukról semmit sem tud. Hiszen a társaságukban az ilyen információk hatalmas veszélyforrást jelentenek.
Victor: a legtökéletesebb férfi - legalábbis Sunshine világában. Acélos, szürke tekintet, titokzatos, érzelemmentes álarc, ami csak akkor hullik a porba, ha a szeretett lány bekerül a képbe. Iszonyat édes, elnézni Sunshine hibáit, sőt! Épp emiatt szereti a lányt. Itt most idéznék is, ha nem baj. A ma olvasott - 14. fejezetben - leltem rá. "Tudod, mindig azt hittem, ha egyszer rátalálok a lélektársamra, ő valaki olyan lesz, aki nyugodt, engedelmes, akit meg kell védeni, akivel egyszerűen muszáj gyengédnek lennem, nehogy megijesszem. Sosem gondoltam másra. Sosem vágytam másra. De..." Na, és épp ez a de a legcukibb de a világon.

Helyesírás:
Alapvetően helyesen írsz, szerintem nálad is csupán egy-két elütést találtam, de ez mindenkivel megesik, a nagy számok törvénye - tekintve, hogy a fejezeteid igencsak terjedelmesek.
A fogalmazásod választékos, hatalmas szókinccsel rendelkezel, a mondataid pedig szép összetettek, alig-alig használsz rövid mondatokat, azok csak a drámaibb pillanatokban lépnek be a képbe. Nem tudok belekötni: úgy jó, ahogy van. Mintha egy könyvet olvasnék.

Összességében:
10/9.5 - a történet egyedi, a kinézet egy-két apróságot kivéve gyönyörűséges, a fogalmazás magával ragadó. Bámulatos, amit véghez viszel, remélem sokan rátalálnak majd a történetedre, mert kár lenne, ha nem jutna el mindenkihez.

Millio puszi Xx
szerecsendio

2 megjegyzés:

  1. Drága szerecsendio!
    Istenem, el sem tudod képzelni, mennyire jól esett a kritikád, elmondhatatlanul örülök neki! :) Konkrétan minden sort vigyorogva olvastam végig, nagyon köszönöm a pozitív véleményed! :)
    Egyébként a trailert én csináltam, tudom, hogy hosszú, de annyit pepecseltem vele, hogy közben a szívemhez nőtt és nem akartam lemondani róla.
    Még egyszer köszönöm, hogy időt szántál az olvasásra és a kritikára is, nagyon feldobtad a napomat! :)
    Ölel,
    Riri

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Riri!
      Én örülök annak, hogy tőlem kérted a kritikát, mert bevallom, máskülönben nem olvastam volna bele. Így viszont lehetőségem adódott rá és a továbbiakban is nyomon fogok követni :) Nagyon szívesen csináltam, a trailer pedig tényleg szép :)
      Millio puszi Xx

      Törlés