2014. április 6., vasárnap

02. Kritika - A lista

A lista
link (x)
Trailer:
Nekem nagyon tetszett, s ez nem is csoda, hiszen Dorina készítette, akinek a legtöbb munkáját nagyon szeretem. Szerintem ő egy nagyon tehetséges trailer készítő, nekem legalábbis már bizonyította, hogy ért hozzá. A zene jó választás volt, a gifek normálisan össze lettek szerkesztve. Nem is tudom, mi mást mondhatnék még. Profi és figyelemfelkeltő.

Kinézet:
A blog kinézete egyszerű, mégis nagyszerű - ez a fejlécedről is elmondható. A zöldes szürke szép összhangot képez, a háttered nem mozog együtt a bejegyzésekkel, a betűtípusaid olvashatóak. Minden apróságra odafigyelt a készítő, hiszen láttam, hogy nem te csináltad, hanem drága szerkesztőtársunk J. Samuels
A rendezett képekbe sem tudok belekötni, hiszen mozgó képeket használsz, melyek egyforma méretűre lettek állítva. A modulsávod nem zsúfolt (a versenyes képekről majd kicsit később szót ejtek), de nem is hiányzik semmi létfontosságú. 
Egy valamit azonban nem értek, miért van a blogon általad írt kritika, amikor nem design blog? Szerintem tedd át őket egy másik blogra, mert feleslegesek és zavaróak. Engem legalábbis nagyon zavartak.
Láttam, nagyon sok versenyre jelentkeztél - melyeknél ugye követelmény, hogy kitegyünk egy-egy kis képecskét, amivel népszerűsíthetjük az általuk meghirdetett megmérettetést. Szerintem ha azoknak nem is, legalább az okleveleidnek csinálhatnál egy külön oldalt, mert így nagyon sok különböző színű és nagyságú kép került a modulsávodba, melyek elrontják az összhatást.

Történet:
A történeted nagyon egyedi, még sehol sem láttam ehhez hasonlót, és nagyon örülök, amiért engem kértél, mint kritikust. 
A prológusod rögtön egy gyilkossággal kezdődik, melynek utolsó soraiból az ember rájön, a gyilkos nem is olyan ismeretlen, mint azt a Charlotte gondolta volna. Az események pedig innentől veszik igazán kezdetüket. Jessica, Charlotte húga nem tud megbékélni az eseményekkel - főleg, hogy a rendőrség lezárta az ügyet annyival, hogy öngyilkosság történt. Nyomozásba kezd egy lista alapján, amit még a nővére hagyott hátra s ebben többen is a segítségére lesznek, mint például Jack nyomozó, a nővére pasija: Harry és egy titokzatos, szexi idegen. 
Szép, kidolgozott cselekményszál, majdnem minden rész végén történik valami olyan, amiért az ember várja a folytatást... csak így tovább!

Szereplők:
Nos, a történetedben öt fontosabb szereplő van, akiket érdemes lenne megemlíteni, én most mégis csak négyet jellemeznék, ugyanis Charlotte meghalt, és így bár kulcsfigura, nem tudok róla annyi mindent, amennyit szeretnék, vagy amennyiről érdemes lenne írni.
Jessica: alapjába véve kedves és őszinte lány, de  ahogy eluralkodnak felette az események, melyek tényleg magukkal ragadják, akarva-akaratlanul változni kezd. Egyetlen célja van: kideríteni, ki ölte meg a nővérét, így ennek köszönhetően elüldözi maga mellől a barátait (érthető, nem szeretné, ha bajuk esne). Kicsit skizofrén hajlamú, mármint a fejében gúnyolódó hangocskából ítélve, de van, hogy a buszon én is a történeteimen gondolkozok és olyankor magammal beszélgetek, így nem ítélkezem. Szerintem érdekesebbé is tetted ezzel. Félénk, rossz színész, mégis vakmerő és meggondolatlan. Összetett személyiség.
Harry: bár az elején nagyon kedvesnek tűnt és megtörtnek a barátnője elvesztése miatt, ahogy telt-múlt az idő egyre ellenszenvesebbé vált a számomra. Mostanra pedig szerény meggyőződésem, hogy Ő a gyilkos. Lehet, csak túlkomplikálom a dolgokat és jól játssza a kemény macsó szerepét - hiszen az ő szemszögéből még nem olvashattunk -, de akkor is gyanús a viselkedése. 
Wilmer: alias titokzatos és szexi idegen. Az egyik kedvenc szereplőm, és talán miatta olvastam folyton folyvást a fejezeteket. A hangulatváltozásaitól teljesen odavagyok és bár emiatt kicsit elfogult vagyok vele szemben, azért megpróbálok normális jellemzést írni róla. Abból, ahogy Jessicával viselkedik az jött le, hogy meg akarja védeni, és talán még Harrynél is jobban félti. Mit talán?! Jobban félti! 
Jack: a bűntudattal teli nyomozó, aki nem vett komolyan egy segítségért kiáltozó nőt, akit végül megöltek. Nos, érthető és valósághű, hogy ennek tükrében  segíteni szeretne Jessnek, így nincs vele semmi problémám. Nem ad ki túl sok információt, de amiket mond, tényleg igaznak tűnnek. Kedves és törődő férfi, kiváló nyomozó.

Helyesírás:
Alapvetően nincs semmi probléma a helyesírásoddal,  mégis... van néhány összetett szó, aminek nem vagy tisztában az írásával. Hoztam is pár példát:
"Nem bírtam abba hagyni." helyesen: Nem bírtam abbahagyni.
"A barátaimat én löktem el magamtól és őket nem is akarnám bele keverni." helyesen: A barátaimat én löktem el magamtól és őket nem is akarnám belekeverni.

Aztán volt olyan is, amikor lemaradt egy-egy "n" betű a szavak végéről. Biztos vagyok benne, hogy nem véletlenül, ugyanis többször megismételted ezt a hibát.
"Allergiás voltam arra, ha valaki figyelt közbe". helyesen: Allergiás voltam, ha valaki figyelt közben.

S végül: bár a fogalmazásod és a szókincsed magáért beszél, néha sikerült összehoznod pár igazán érdekes mondatot:
"Úgy fogtam fel, hogy legalább nem unatkoztam, ha magamban voltam sem." helyesen: Úgy fogtam fel, hogy legalább akkor sem unatkoztam, amikor magamban voltam. (vagy valami hasonló)

Összességében:
10/8 - A történeted egyedi, a design gyönyörű - csak csinálj külön oldalt az eredményeidnek-, a trailer figyelemfelkeltő. Viszont figyelj oda a fogalmazásodra, a hibákra, és ne készíts felesleges posztokat. Ez nem egy design blog.

Millio puszi Xx
szerecsendio

2 megjegyzés:

  1. Drága szerecsendio!
    Ezt tényleg nem egy design blog, de kezdetben ezen próbáltam ki magam, mint kritika író. Viszont igazad lehet, így már le is töröltem azt a menüpontot és létrehoztam a verseny eredményeket oldalt, csak gondom van vele, de írtam J.Samuelsnek és remélem segít nekem!:)
    El sem hiszed mennyire jó olvasni a pozitív véleményed a történetről és a szereplőkről is. Nekem is személyes kedvencem Wilmer ;).
    A helyesírásra megpróbálok odafigyelni. Csak sokszor későn írom a részeket és alig látok a szememre, de tudom, hogy ez nem mentség. Próbálok rajta javítani.
    Köszönöm a tartalmas és hosszú kritikát!
    Alisson

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Alisson!
      Nagyon jól esik, hogy figyelembe vetted a tanácsaimat ^^ Sok sikert a bloghoz, mert elképesztő <3

      Törlés